قدرت انتقاد


























بسیجیان شهرستان کوهدشت

کاش ما آدمها اینقدر ظرفیت داشته باشیم که کسی انتقادی از ما کرد قدرت پذیرش آن را داشته باشیم ما به زبان خودمون می گوییم که ما معصوم نیستیم یعنی اشتباهاتی داریم ولی بعضی اوقات اگر کسی کار اشتباه ما را بگوید قبول نمی کنیم یا اینکه با تندخویی یا ... جوابش را می دهیم.

انتقاد از دید جامعه شناسان وسیله ای برای انگیزش ، آموختن ، توسعه ، آموزش و ایجاد روابط قوی می باشد پس خوب است که قدرت انتقاد در خودمان را بالا ببریم .

اگه کسی از ما انتقاد کرد او رادشمن خود ندانیم هرچند هر حرفی انتقاد نیست ولی ما ابراز مشکلات روزمره در زندگی و اداره جات را مد نظر می گیریم.

هر شغلی انتقاد دارد از رئیس جمهوری گرفته تا کارمند ، بازاری و... همه قابل انتقاد هستند چون ما انسانهای قابل خطا این مسئولیت ها را بر عهده می گیریم . اولین قدم در بحث انتقاد استقبال از انتقاد است نه اینکه محل کار یا زندگی خود را به محیطی بسته و خفقان تبدیل کنیم . دومین قدم فکر کردن در مورد انتقادهای دیگران است . با خود فکر کنیم که یک انتقاد از طرف هر کس که بود تا چه حد مورد قبول است ( البته بدون هیچ سوء تفاهمی) سومین قدم بهبود سازی مسائلی که مورد انتقاد است نه اینکه بعد از فکر کردن در مورد انتقاد و بعضی اوقات قبول کردن آن انتقاد ولی هیچ حرکتی در بهبود سازی آن نکردن کار را مشکل تر می کند.

قدرت انتقاد را در خودمان بالا ببریم . آن موقع است که شهرمان ، استانمان ، کشورمان مدینه فاضله خواهد شد خود به خود بعد از انتقاد حس مشورت در ما زنده می شود و ما را به اجبار به سوی مشورت می کشاند . با دیگران به مشورت می نشینیم . نه اینکه سلطان وارانه به تمام امور نگاه می کنیم. آن موقع است که خیلی از امورات و کارهای محوله درست خواهد شد.

رهبر فرزانه ما بارها بر روی کرسی های آزاد اندیشانه در دانشگاه ها و حوزه های علمیه تاکید کردند و همانطور که در سخنرانی چند وقت پیش ایشان فرمایش داشتند که از وضعیت کرسی های آزاد اندیشانه راضی نیستم این بحث را مخصوص دانشگاه و حوزه های علمیه نمی دانم برای همه جا لازم می دانم خوب مایی که ادعای ولایت مداری داریم کجای کارمان را با آزاد اندیشی و انتقاد پذیری انجام دادیم . پس چه خوب است که بار دیگر به رهبرمان در این مورد لبیک گوییم و قدرت انتقادپذیری را در خود و قدرت انتقاد کردن را به دیگران افزایش دهیم.

ان شاء الله 



نظرات شما عزیزان:

بسیجیان عملیاتی
ساعت1:43---26 شهريور 1390
سلام
عالی بود استفاده کردیم
موفق باشی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در جمعه 25 شهريور 1390برچسب:,ساعت توسط حسام الدین کوشکی| |

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
Design By : Night Melody